Hoe behoud je coachees tijdens de crisis? - Interview met Aartjan van Erkel

Redactie | 14 april 2020
Bijna alle coaches hebben er door de coronacrisis mee te maken: coachees die massaal afzeggen. En toch kan jouw agenda de komende tijd weer vollopen. Want juist in deze onzekere tijden hebben je coachees jou als coach hard nodig.

Hoe je je coachees in coronatijden bij je houdt (spoiler alert: niet door onder je prijs te gaan coachen!) laat marketingexpert en bestsellerauteur Aartjan van Erkel je zien in deze video. De interviewer is topcoach Monique Verhoeven.

In het interview krijg je tips als je dit soort vragen hebt:

  • Mijn klanten bellen af, wat kan ik zeggen aan de telefoon waardoor ze toch bij me blijven?
  • Als ze al afgezegd hebben, met welk verhaal bel ik ze terug?
  • Hoe zou koude acquisitie eruit kunnen zien op dit moment?
  • Zijn er mogelijkheden om mijn coachingspraktijk in deze periode juist te laten groeien?
  • Hoe krijg ik mijn klanten zover dat ze openstaan voor e-coaching?
  • Ik vind het zelf niet fijn om mensen e-coaching te geven, ik geloof meer in live contact. Wat nu?
  • Mijn klant zegt dat hij me niet meer kan betalen

Over Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel is marketingexpert en meervoudig bestseller-auteur. Hij helpt experts zoals coaches, trainers en dienstverleners om de bekendste naam in hun markt te worden, en klanten voor het leven te krijgen. Aartjan is de bekendste copywriter van Nederland en werkte voorheen jarenlang in opdracht van grote bedrijven zoals Booking.com, Ditzo en Triodos Bank. Sindsdien heeft hij tienduizenden ondernemers geholpen met zijn boeken, online trainingen, memberships en coaching.